Klasyka w pracy

23 grudnia 2015 - Bez kategorii - przeczytano:       razy,

W świecie codziennych spotkań i prezentacji ubiór ma znaczenie. To nieodzowny atrybut pracownika, podobnie jak telefon komórkowy czy laptop. To, jak się ubieramy, mowi wiele o nas – czy potrafimy odpowiednio wczuć się w sytuację, czy mamy wyczucie stylu i przez to szanujemy innych. Każda firma ma swoj dress code, czyli zbiór zasad dotyczących stroju. Oczywiście inne zasady obowiązują pracowników administracji publiczej, banków czy międzynarodowych korporacji a inne pracowników małych firm, zwłaszcza związanych z modą czy reklamą. Ogólnie jednak można powiedzieć, że ma być skromnie, schludnie i stylowo. Strój ma być dostosowany do zajmowanego stanowiska i miejsca pracy. Mile widziane są stonowane kolory, proste faktury i harmonijnie dobrane dodatki. Kobiety powinny unikać zbyt krótkich spódnic, bluzek z dużym dekoltem, ryzykownych zestawień kolorystycznych, zbyt ostrego makijażu czy krzykliwej biżuterii. U mężczyzn niedopuszczalne są źle dobrane skarpetki, niewyprasowane ubrania czy zniszczone buty. Przy doborze stroju do pracy powinniśmy pamiętać, że „jak nas widzą, tak nas piszą”. W biznesie ważne jest pierwsze wrażenie. To, jak zostaniemy odebrani na początku, może rzutować na dalsze prowadzenie interesów. Odpowiedni strój świadczy o profesjonaliźmie, buduje zaufanie u kontrahentów a także podkreśla nasze kompetencje.

O tym, jak ważna jest skromność w pracy świadczą trendy w modzie. Zmieniają się style, kolory, obowiązujące dodatki – ale moda biurowa pozostaje względnie niezmienna. Względnie, bowiem każdy sezon wnosi jakieś drobne innowacje, zwraca uwage na inne fasony. Jednak koszula, spodnie , marynarka i spódnica midi to nieprzemijająca klasyka. Trudno wyobrazić sobie bizneswomen w podartych spodniach i sportowym T-shircie albo dyrektora banku czy menagera w adidasach i bluzie. Na szczeście moda ma do zaproponowania różne rozwiązania – począwszy od typowej klasyki, skończywszy na nowoczesnych formach – że każdy znajdzie coś dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *